Vreme se je res izboljšalo :), soseda spet kadi :(
Kot se vsak dan kaj novega naučim, sem tudi sedaj ugotovil, da se ni vredno sekirat. Življenje je noro dobro, dobre stvari kar letijo na kup. Že dolgo časa verjamem, da pozitivne misli privlačijo pozitivne stvari. In če zares verjameš, potem v resnici lahko gore premikaš.
V tem duhu sva šla včeraj zvečer gledat še tri stanovanja. Odločena sva (bila), da ne vzameva manj od tega, kar misliva, da si zasluživa. Tri stanovanja, vsa tri super. Eno je zelo nobel, novogradnja, drugo je krasno, a žal v centru mesta. Tretje stanovanje... odlična lokacija, primerna velikost, dobra razporeditev prostorov. To stanovanje je dober kandidat za naju.
Danes imava planirana še dva ogleda, potem pa se bova morda že lahko odločila. Če kaj ne pride vmes, potem imava morda že stanovanje. Juppy. Agentki sem že rekel, da sva zelo resna kandidata, da nama ga pred nosom ne odda. Držite pesti.
Ko sem danes peljal Majo v službo, sva naredila malo ovinka, da bi videla, kako izgleda to stanovanje podnevi in kakšen je promet. Na poti tja sem videl, da je za nazaj kolona in da bodo verjetno zastoji. Ko se je Maja razgledovala po soseski, sem se jaz po navigaciji. Ko sva se vračala, sem ubral "bližnjico", za katero se mi je po navigaciji zdelo, da bi lahko bila dobra izbira. In je tudi bila - izognila sva se prometnemu zamašku in železniškemu prehodu. Še dvakrat se morava tam peljat, ampak zaenkrat kaže, da sem odkril bližnjico, še preden sem se sploh peljal po normalni poti.
Sicer pa me promet v Luxembourgu vedno znova preseneča. V pozitivnem smislu, se razume. Čeravno je velika fluktuacija prometa, so zamaški več kot vzdržni. Majo sem vozil čez celo mesto v prometnih konicah in ni se mi zgodilo, da bi na kakšnem semaforju stal več kot 2 intervala. Poleg tega imajo 4 super prometne modele, ki bi jih zagotovo morali uvesti tudi v Ljubljani.
1. so semaforji. Na določenih križiščih so vzpostavili zanimivo razporeditev luči. Kadar promet ni tekoč, na glavni cesti pustijo zeleno luč, na stranskih cestah križišča pa vključijo utripajočo rumeno. To pomeni, da lahko vozniki s stranskih cest zapeljejo v križišče tudi, če je na glavni cesti zelena luč, če seveda promet to dopušča. Kadar se zaradi prometnosti glavne ceste na stranski nabere kolona, pa semafor glavno cesto zapre z rdečo lučjo in izprazni stransko cesto. Tako je promet precej bolj tekoč in tudi onesnaževanja je manj.
2. dobra stvar je pospeševalni sredinski pas. Kadar na hitrejši cesti zavijaš levo, moraš običajno pazit tiste, ki ti sekajo pot in tiste, ki vozijo v smeri, kamor bi ti rad šel. Da je promet bolj tekoč, so tu uvedli pospeševalni sredinski pas. Tako kadar zavijaš levo zapelješ najprej na sredinski pas ter tako presekaš pot tistim, ki prihajajo s tvoje leve, ne pa tudi tistim, ki prihajajo z desne. Na sredinskem pasu pospešiš, nato pa se vključiš v desni pas, kar je precej lažje kot če bi se z nizko hitrostjo skušal vključit na vozni pas.
3. pogruntavščina so podvozi. Na izredno prometnih križiščih so v Luxembourgu uvedli podvoze za tiste, ki gredo naravnost. Tako tisti, ki zavijajo levo ali desno, nikoli ne presekajo poti tistim, ki gredo naravnost naprej ali nasproti, in tako ne povzročajo nepotrebnih zastojev, ko cela kolona za naravnost stoji, ker eno vozilo ne more zaviti levo.
4., zadnja stvar, ki jo želim omenit, je avtobusni režim. Očitno je tu poudarek na javnem prevozu velik, saj imajo avtobusi praviloma prednost pred osebnimi vozili. Podobno kot v Slo imajo tudi tu avtobusi svoj pas, za razliko od Slovenije pa tu avtobusi v centru mesta v enosmernih ulicah (več pasovnih) vozijo v nasprotno smer. Tako imaš npr. 4 pasove v smeri vožnje, v kontra smeri pa je zgolj avtobusna proga. Tak avtobus nikoli ne ostane v zamašku, ker si (logično) nihče ne upa zapeljati na njegov pas. Poleg tega imajo avtobusi v takšni ureditvi svoje semaforje, ki jim omogočajo prehode. Promet avtobusov je tako hitrejši in bolj priljubljen.
Slike o teh štirih zadeva vam prilepim v kratkem (do sedaj v avtu po Luxu še nisem bil sopotnik, iz voznikovega sedeža pa si ravno ne upam slikat med vožnjo ;)).
Stvari se torej odvijajo fenomenalno. Počutimo se odlično, vreme se popravilo, tako da imamo celo nekaj sončka. Očitno vreme odlično vpliva tudi na počutje sosede, ki se je vrnila v "smoking mode". Ampak me ne moti preveč, glede na to, da je dovolj toplo, da imam lahko na stežaj odprta balkonska vrata.
Se bova potrudila, da se dobre stvari ne nehajo dogajati. Kot pravi naslov: ko si v naletu, se ne ustavljaj. Seveda se ne bova.
In še pogled ven, ko je zunaj nekaj sonca:
1 komentar:
Katero stanovanje bo? A bo tudi kaka slikica? Emil, a studiras Luxemburske zeleznice, da se ne javis, al si ze pri letalskem prometu?
Objavite komentar